Daňová evidence
Daňová evidence
U fyzických osob živnostníků je někdy z důvodu daňové optimalizace výhodnější vést namísto účetnictví daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví).
V takovém případě se snažím i systém vedení daňové evidence nastavit tak, aby kromě zákonem stanovených povinných informací (primárně zjištění daňového základu) poskytl i potřebnou přehlednost a využitelnost v rozhodování klienta.
Vedení daňové evidence může zahrnovat činnosti:
- evidence příjmů a výdajů,
- zpracování dokladů,
- zpracování přiznání k DPH a souhrnné hlášení,
- daňová evidence majetku, pohledávek a závazků,
- zpracování daně z příjmů,
- zastupování na úřadech.
Účetnictví
Snažím se, aby naše spolupráce byla integrální součástí Vašeho podnikání a mnou podávané účetní informace byly co možná nejlépe využitelné pro Vaše rozhodování a řízení Vaší firmy.
Pokud však klient důraz na informační hodnotu účetnictví neklade a je pro něj rozhodujícím, ne-li jediným požadavkem splnění všech zákonných povinností, také naplním jeho představy.
Vedení účetnictví může zahrnovat následující činnosti:
- kontrola správnosti daňových dokladů,
- zpracování a zaúčtování účetních dokladů,
- zpracování přiznání k DPH a souhrného hlášení (měsíční, čtvrtletní),
- zastupování na úřadech,
- zpracování daně z příjmů,
- sestavení účetní závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztát, přílohy).
Mzdy a personalistika
Zajistím vše od zpracování pracovní smlouvy, přes registraci na všech příslušných úřadech po výpočet hrubé a čisté mzdy, připravím příkazy k úhradě na mzdy a s nimi spojené odvody a zároveň zajistím přípravu a odeslání přehledů na příslušné instituce.
Samozřejmostí je poradenství a konzultace v oblasti personální a mzdové legislativy, stejně jako nápomoc s výběrem optimální formy zaměstnaneckého poměru.
Zpracování mezd může zahrnovat následující činnosti:
- měsíční zpracování mezd,
- zpracování pracovních smluv a dohod,
- přihlášky a odhlášky zaměstnatnců na ČSSZ a pojišťovnách,
- podání měsíčních přehledů ČSSZ a pojišťovnám,
- roční zúčtování daně,
- zpracování evidenčních listů, mzdových listů,
- výpočet zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele.
Účetnictví pro SVJ
Nabízím vedení účetnictví společenstvím vlastníků jednotek (SVJ) a malým bytovým družstvům (BD), dále poskytuji vyúčtování služeb a ekonomickou správu.
Účetnictví pro SVJ může zahrnovat následující činnosti:
- vedení účetnictví a příprava daňového přiznání,
- podávání přehledů zdravotním pojišťovnám a ČSSZ,
- komunikace s úřady,
- evidence bytů a majitelů bytů,
- měsíční přehledy předpisů,
- stanovení výše předpisů za služby,
- roční vyúčtování služeb,
- evidence revizí, evidence vodoměrů,
- zpracování mezd a odměn výboru,
- evidence faktur,
- další činnosti spojené s vedením účetnictví a správou SVJ.
Účetnictví neziskové, příspěvkové a rozpočtové organizace
Podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů jsou povinny vést účetnictví všechny právnické osoby a fyzické osoby, které vykonávají podnikatelskou nebo jinou činnost podle zvláštních právních předpisů.
V takovém případě moje účetnictví splňuje zákonem stanovené účetní zásady, dle typu organizace.
Účetnictví může zahrnovat činnosti:
- zpracování dokladů,
- druhové členění příjmů a výdajů,
- předběžnou kontrolu, že výdaj je krytý před vznikem závazku,
- hospodaření organizací,
- transfery - dle příjemce,
- zastupování na úřadech.
Daňová přiznání
V rámci vedení účetnictví nebo daňové evidence pro mé klienty připravím a podám daňové přiznání k dani z přidané hodnoty a přiznání k dani z příjmů. Vyhotovím daňové přiznání k dani silniční, k dani z nemovitosti, k dani darovací nebo k dani z převodu nemovitosti
Ručím za vypracovaná daňová přiznání i za jejich včasné podání příslušnému správci daně.
Zpracování přiznání může obsahovat následující:
- daň z příjmů fyzických osob,
- daň z přidané hodnoty,
- silniční daň,
- daň z nemovitosti,
- darovací daň.
Controlling
Speciální část moji pracovní náplně. Controlling funguje jako podsystém řízení podniku orientovaný do budoucnosti, zabraňuje překvapením a tím usměrňuje chod podniku.
Controlling může obsahovat následující:
- analýza vnitřní situace podniku,
- analýza financí,
- posouzení vztahů s věřiteli a konkurencí,
- zpracování výstupu ve formě poměrových ukazatelů, ukazatelů aktivity, rentability a zadluženosti.
Ostatní
- administrativní úkony dle dohody,
- účetní a ekonomické poradenství,
- další služby dle dohody.